מדוע המתווך שלכם צריך להיות -ONE STOP SHOP- ולספק מענה מלא במקום אחד. גם כאשר אתם קונים נכס וגם כאשר מוכרים נכס.
בעידן שבו הצרכנים משלמים עבור נוחות, יותר משרדי תיווך נדל"ן רואים את הערך של הקמת משרד מסוג one-stop shop שמספק מענה מלא לצרכי הלקוח במקום אחד. זאת כדי לספק שירות תיווך במקביל לייעוץ כלכלי, ייעוץ משכנתא, סוכני ביטוח, שמאים, שיפוצניקים והכל על מנת לספק מעטפת מלא לקונה או למוכר נכס.
הדאגה למלוא הצרכים של קונים ומוכרים נכסי נדל"ן, מאפשרת לשני הצדדים לקבל שירות מקצועי, למצות את זכויותיהם לקבל מענה הולם והכל בתוך משרד אחד. זה מאפשר לאנשי המקצוע יתרון במונחים של יעילות מרבית, חיסכון בזמן ובעלויות וגם לבחון כל עסקה על ידי בחינת התמונה המלאה וכל הצרכים של הקונה או המוכר גם לאחר ביצוע העסקה.
נתונים עדכניים מראים שלקונים יש סבירות גבוהה יותר לבחור בסוכן שהתיווך שלו הוא ONE STOP SHOP- המספק מענה מלא במקום אחד, וגם שהם מבינים את הערך המוסף והזמן שהם יכולים לחסוך באמצעות מניעת טרטור בין כמה משרדים. בנוסף, הם מאמינים שקבלת משכנתא דרך אנשי מקצוע שהם הפועלים בשיתוף עם משרד התיווך מעלה את הסבירות לקיומה של עסקה, מה שמסתבר כנכון. כך למשל קונה שמקבל שירותי ייעוץ משכנתא במקביל לשירותי התיווך, תוך שיועץ המשכנתא בקיא בכל פרטי העסקי וצרכי הלקוח, ומכיר היטב את העסקה הנרקמת, יצליח לסיים את העסקה במהירות ויעילות רבה יותר מאשר אם היה צריך לחפש אנשי מקצוע שונים במקומות שונים.
משרד התיווך פועל בשיתוף פעולה עם אנשי משכנתאות, ביטוח, עורכי דין וכו', מסוגל לספק מענה מהיר יותר לכל בעיה שצצה לאורך הדרך, מאשר אם היה צריך לתאם עם צדדים שלישיים כל שלב בתהליך. זה חוסך זמן לכל המעורבים בעסקת המכר ויכול להפוך משרד תיווך למתחרה חזק יותר.
כיצד מרוויחים מכך רוכשי דירות ומוכרים
(1) מחיר ממוצע (2) מעט מעל מחיר השוק (3) מחיר ברף התחתון של החלופות (4) מחיר מתחת למחיר השוק. יש עוד כמה אסטרטגיות, אך אלה החשובות ביותר שכדאי להכיר. הפעם אציג אחת מהן- את אסטרטגיה מספר 3 אסטרטגיית תמחור- מחיר ברף התחתון של החלופות למי מתאימה האסטרטגיה? למי שבשל לעסקה ורוצה למכור מהר במחיר קרוב לממוצע
אז מה צריך לעשות?
המשרד שלי אימץ את הגישה מתוך הבנה כי הדבר מסייע לקונים וגם למוכרים של נכסים. המטרה כדי להעניק ללקוחות חווית נדל"ן חלקה יותר על ידי יצירת רשת ייעודית של כל מה שדרוש למוכר או לקונה של נכס. זה אכן מוכיח את עצמו ואפשר לראות שבחלק גדול מהעסקאות במשרדנו נעשה שימוש בנותני שירות שאנו עובדים איתם בתחומים נוספים. זה מקצר תהליכים, מאפשר עסקה חלקה יותר, מאפשר ללקוח בסיס להבנה ולניהול משא ומתן טוב יותר (גם כאשר הוא רוצה לבחון נותני שירות נוספים, יש לו אינדיקציה) ובאופן כללי, העסקה זורמת באופן חלק יותר.
על פי סקר שנערך לאחרונה ב-National Association of Realtors נמצא שרוב הקונים אומרים שמשרד אחד שתחת קורת הגג שלו ניתן למצוא את כל השירותים מקלה על תהליך המכירה/הקנייה ואף מאפשרת חוויית לקוח טובה יותר.
במשרד שבו ניתן למצוא מספר שירותים עסקאות יכולות להתנהל בצורה חלקה ויעילה, וכתוצאה מכך עלויות מופחתות. שילוב שירותי משכנתא ושירותים נוספים יכול לעזור להפחית את הסיכוי שמשהו יתפספס.
בסקר נמצא ש- 86% מהצרכנים אמרו שלידיעה שהמשרד מעניק שירותים במגוון תחומים הייתה השפעה חיובית על בחירת משרד זה, וזוהי עלייה מ-68% ב-2015. הסיבה לכך היא שיותר משלושה רבעים מהצרכנים מאמינים שמשרד שמעניק את כל השירותים הופך את תהליך הקנייה או המכירה ליעיל יותר ולניהול.
לסיכום
ניתן לומר שכאשר עושים עסקה של מכירה או קניית נכס, יש צורך במעטפת של נותני שירותים. אנו יכולים לספק את החוויה הטובה ביותר לצרכנים ואף לעלות על הציפיות שלהם, בכך שאנו יכולים לספק לכל לקוח בדיוק את מה שדרוש לו מבחינה מקצועית ואף להציע לו שירותים נוספים מלבד שירותי התיווך. כך כולם נהנים מגישה שמציעה שקיפות וגישה ישירה לנותני שירות נוספים. מה גם שסוכן הנדל"ן ויתר נותני השירות מסונכרנים, מה שמאפשר להבטיח עסקה חלקה והתנהלות יעילה ומהירה.