מזכרת בתיה
03-3751135
תפריט
מזכרת בתיה

מזכרת בתיה

מועצה מקומית במחוז המרכז. נוסדה כמושבה בשלהי שנת 1883. צרו קשר לקביעת סיור בנכסים.

מזכרת בתיה

מזכרת בתיה היא מועצה במחוז המרכז של ישראל. בשנת 1883 נוסדה כמושבה. מזכרת בתיה סמוכה לקריית עקרון ורחובות. לא רחוק ממנה נמצאת גם גדרה.

שמה של מזכרת בתיה ניתן לה על פי בקשתו של הברון אדמונד רוטשילד, על שם אימו הייתה בטי סולומון דה רוטשילד.

קצת היסטוריה

הקמתה של המושבה התחילה בשנת 1882, עת ששכנע הרב שמואל מוהליבר את הברון להקים מושבה עבור עובדי אדמה. תחילה התיישבו בה איכרים שומרי תורה שעלו מרוסיה. החלוצים הראשונים שהגיעו היו בני עשר משפחות, עובדי אדמה מנעוריהם. ביניהם היו יעקב ארקין, צבי ארקין, אפרים שקולניק, יעקב לסקוסקי, משר מלר, ברוך צבי ברנשטיין, אברהם יעקב גלמן, יחזקאל לוין. הם עלו כשהם מחזיקים במכתב מאת הרב מוהליבר, אשר יאפשר את התיישבותם. הם נדרשו להתגורר תחילה במקווה ישראל, עד שיוחלט היכן ליישבם ליישוב קבע. מכיוון שהם היו איכרים מנוסים, נתן להם הברון לבחור היכן ירכשו הקרקעות. לבסוף החליטו ליישב את האזור בו נמצאת המושבה היום, משום שהייתה בה אדמה המתאימה לגידולים חקלאיים.

לצורך מגוריהם, הם בנו ארבעה בתים דו קומתיים. בתים אלה היו בתוך הרפת עצמה, זאת משום שלא היה להם אישור מהשלטון העות'מאני. בהמשך בנו בתים נוספים.

בשנות ה- 70 החלו להבנות במקום השיכונים הראשונים- בתי דירות או בתים דו משפחתיים. אז הגיעו לאזור עולים ממדינות נוספות ואופי הישוב החל להשתנות.

מזכרת בתיה היום

אוכלוסיית המקום מונה כ- 15,500 תושבים וקצב הגידול הוא 2.3% בשנה. מזכרת בתיה היא בעלת דירוג של 9 מתוך 10 במדד החברתי-כלכלי. אחוז הזכאים לתעודת בגרות הוא 84% נכון לשנת 2019, והשכר הממוצע עומד על כ- 13,000 ₪ (לעומת 9,600 ₪ לעומת הממוצע הארצי).

במזכרת בתיה מספר בתי ספר יסודיים ותיכוניים. יש במקום מספר תנועות נוער פעילות עבור בני הנוער המתגוררים במושבה.

במקום ניתן למצוא מקומות מעניינים ויפים. כך למשל מספר מוזאונים ואתרים היסטוריים. לדוגמה מוזאון המושבה על שם ערן שמיר, שם ניתן ללמוד על תולדות המושבה. מוזאון הרב מוהליבר בו ניתן להתרשם מהמורשת החינוכית של הרב ומשמש מרכז סיור ולימוד. גן הברון הסמוך למשק הברון ועוד.

מזכרת בתיה היא מושבה יפיפייה, עם היסטוריה עשירה ומרתקת. מתגוררת בה אוכלוסייה נפלאה וזה בהחלט מקום נפלא לגדול בו.

אם חשבתם לקנות או למכור נכס באזור, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.
נשמח לעמוד לרשותכם, עם חיוך ושירות מקצועי.

צור קשר
אלכס מסטר כלכלן ויועץ נדל"ן
Alex
צור קשר
רכישה
מכירה
ייעוץ
מייל